Αρχές που δείχνουν καλή ψυχική υγεία

Πολλές φορές, εμείς, οι μεγάλοι, δυσκολευόμαστε να διακρίνουμε τη θετική συμπεριφορά των παιδιών μας. Τα παραδείγματα που αναφέρουμε παρακάτω ίσως βοηθήσουν να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα σημεία.

 

Αρχές που δείχνουν καλή ψυχική υγεία Παραδείγματα θετικής συμπεριφοράς
Σέβεται τα δικαιώματα των άλλων
  • Περιμένει στη σειρά του.
  • Δεν μονοπωλεί τη συζήτηση, αλλά μοιράζεται το χρόνο με τους άλλους.
  • Συγυρίζει μετά το παιχνίδι.
  • Κάνει ησυχία και σέβεται αυτούς που εργάζονται ή αναπαύονται.
Δείχνει ανεκτικότητα
  • Περπατάει αργά ώστε να μην αφήνει πίσω τους άλλους.
  • Περιμένει ήσυχα να ολοκληρώσουν και οι άλλοι την εργασία τους.
  • Στο παιχνίδι δέχεται όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από τις δυνατότητές τους.
  • Βοηθάει τους καινούργιους μαθητές να προσαρμοστούν στο κλίμα και τους κανονισμούς του σχολείου.
Ενδιαφέρεται για τους άλλους
  • Δέχεται ή προσκαλεί κι άλλους στο παιχνίδι.
  • Δείχνει ενδιαφέρον για τους συμμαθητές που απουσιάζουν.
  • Προσφέρεται εθελοντικά να βοηθήσει τους άλλους.
  • Πιάνει παρέες με τα παιδιά.
  • Προωθεί ή προτείνει διάφορα κοινωνικά έργα (ομαδικής χρήσης ή ωφέλειας).
Συνεργάζεται με τους άλλους
  • Ολοκληρώνει έγκαιρα τις εργασίες του.
  • Συνεργάζεται άνετα με την ομάδα.
  • Ακούει αυτά που λένε οι άλλοι.
  • Εργάζεται μαζί με τους άλλους και όχι εναντίον τους.
Ενθαρρύνει τους άλλους
  • Παρατηρεί τους άλλους και αναγνωρίζει κάθε θετική αλλαγή και καλή ενέργεια.
  • Συγκεντρώνει την προσοχή του στα θετικά σημεία των άλλων μαθητών.
  • Είναι αισιόδοξος.
  • Στο παιχνίδι, δίνει ευκαιρίες σε όλους.
Έχει θάρρος
  • Τολμάει να διακινδυνεύσει.
  • Απολαμβάνει τις νέες και ασυνήθιστες εμπειρίες.
  • Νιώθει ήρεμος κάτω από την πίεση των εξετάσεων.
  • Δέχεται τις δυσκολίες και τις προκλήσεις με ενθουσιασμό.

 

Το πρώτο βήμα λοιπόν, είναι να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι μια υγιής και θετική κοινωνική συμπεριφορά.

Αναγνωρίζουμε και καλλιεργούμε αυτή τη συμπεριφορά στους άλλους.

ΜΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΤΗΝ ΜΑΘΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.

 

Πηγή:

  • Ντινκμέγιερ, Ν., Μακ-Καίυ, Γ., Κάρλσον, Τ., & Μπίτι, Ν. (2005). Βασικές αρχές Παραδοχής-Ενθάρρυνσης, Πειθαρχίας & Σχέσεων Γονέων-Εφήβων (8η έκδ.). Αθήνα: Θυμάρι.

Σχετικά άρθρα